کلینیک موبایل و بورس تجهیزات جانبی

آدرس: اتوبان همت، خ سردار جنگل، خ حیدری مقدم، مجتمع تجاری برج جام جم همت، پ 9 تلفن: 44605477

USB OTG چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

پنجشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۶ ب.ظ

مشکل اخیر یکی از دوستان باعث شد تا گذر دقیق تری بر یکی از امکانات مفید گوشی های هوشمند امروزی به نام otg داشته باشم. بعضی از گوشی های اندرویدی از یک ویژگی جالبی برخوردارند که کمپانی ها، زیاد اهمیتی به این ویژگی نمیدن. این ویژگی OTG نام داره و مخفف usb On The Goهست. که به زبان خیلی ساده، شما میتونید یک فلش رو به گوشیتون وصل کنید. 

OTG چیست؟
همونطور که توضیح دادیم این ویژگی، گوشی شما رو تبدیل به یک میزبان USB میکنه. این یعنی گوشی شما مثل کامپیوتر خونتون میتونه فلش، هارد اکسترنال، کیبورد و … بهش وصل بشه.

چگونه از OTG استفاده کنیم؟

چگونگی استفاده از این کابل با توجه به شرکت سازنده گوشی و برنامه ای که ارائه میده فرق داره. اگر مطمئن نیستید که گوشی شما این ویژگی رو ساپورت میکنه یا نه!

البته داشتن این ویژگی کافی نیست، شما به کابل هم نیاز دارید که میتونید از ما خریداری کنید. بعد از خرید کابل هم یکی از برنامه های USB Host Diagnostics یا  Total Commander که به صورت رایگان هم عرضه میشود را دانلود و در گوشی (یا تبلت) نصب کنید تا بتونید فلش یا هارد و … رو به گوشی وصل کنید. (البته برای اتصال فلش غالباً نیازی به برنامه نیست)

با داشتن یک فایل منیجر هم شما میتونید به تمامی اطلاعات هارد یا فلش خودتون دسترسی داشته باشید. مثلا میتونید همزمان آهنگ مورد علاقه خودتون رو از فلش اجرا کنید یا اینکه اون رو توی گوشی خودتون ذخیره کنید.


  • Majid gh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی